SOM-HI!
Montserrat Bolos GiraltLara Delgado GarciaAssumpta Durà GuimeràEduard Margelí LouManel Martinez SalaAlejandro Masana BatallaF. Xavier Olivella PedregalÀlex Ortiz GomilaRuth Pardina AlvarezGlòria Peraita PascualSergi del Rio HernandoJordi Roure PocaJaume Solsona Villaplana

SOM-HI!

Projecte inicial de 1r d'ESO, en el que els alumnes es coneixeran i adquiriran les eines digitals imprescindibles per al desenvolupament dels projectes.

Projecte: relat d'un viatge a l'antiga Roma
Nuria Boix SalesMa. José García RuizSara Gonzalez CasillasCarme González MaurelFederico Navarro VarasGlòria Peraita Pascual

Projecte: relat d'un viatge a l'antiga Roma

Aquest és un projecte per endinsar l’alumnat de 1r d’ESO en l’antiga Roma. En petit grups de 4 hauran d’escriure un relat d'aventures en aquella època, el segle I d C. Per això hauran de conèixer com es vivia , quins eren els mitjans de transports, per a què viatjaven, com era la societat romana…

Per escriure el relat hauran d’investigar quins són els elements propis d’aquest tipus de narració, com enriquir-lo, com fer-lo més atractiu per als lectors i les lectores.

I finalment, el grup haurà de fer d’editor i confeccionar un llibre que contingui pop-up i un còmic.

El grup decidirà què vol saber, en què es vol especialitzar, com vol enfocar la narració i l’elaboració del seu producte final tenint en compte els punts forts i febles del grup.  El grup s’haurà d’avaluar i procurar millorar el seu treball a mesura que avança.

La tasca conclourà amb una presentació oral del conte i de la feina duta  a terme i d’una exposició dels llibres a la biblioteca.

Les matèries que es treballaran en aquest projecte són les de socials (història de Roma), la de llengua catalana (redacció d’un relat i exposició oral), la de visual i plàstica (elaboració d’un llibre amb pop-up i còmic), la de valors (treball en grup atenent i respectant les particularitats de cadascú, necessitat de posar-se d’acord, de concensuar un camí, responsabilitat d’uns coneixements mínims de tots els membres del grup) i de forma transversal les TIC i la coeducació.

Tasca del professor: passar pels grups, fer les preguntes que permetin avançar, afavorir el bon clima de treball, assegurar-se que tots els grups realitzen les tasques.

Per a dur a terme aquest projecte es proposa una sortida al museu d’història de la ciutat, aprofitant que estem a Barcelona i que la Barcino de l’època romana és encara molt present en molts indrets de la ciutat. també es  farà un taller de cal.ligrafia i d'enquadernació.